Whoops! I don't care.

I don't know what I want but I know how to get it.

And we danced like a wave on the ocean

Hej!
 
Helt plötsligt var det en vecka sen jag uppdaterade, det finns dock bra anledningar till det (min nya standarsfras här på bloggen, haha)! För det första har veckan gått snabbt och jag var säker på att det bara gått ett par dagar sen ajg skrev sist men hej och hå så var det inte. För det andra hade jag som tidigare nämnt besök i fredags, sen åkte jag på ännu en sjukdom över helgen, blev frisk lagom till tisdagens temafest och igår sov jag mer eller mindre hela dagen i resultat av att tisdagens temafest slutade väldigt sent. Ja just det, jag har också börjat spela Pokémon GO... 
 
I alla fall! Fredagen var jättetrevlig, har inte haft tid att träffa min bästa vän på ett tag så det var väldigt kul att ha en dag liggandes framför soffan utan några vidare aktiva planer. Till middag gjorde vi en sjukt god plåt nachos, väldigt lyckat alltså! Lördagen var mindre trevlig och jag vaknade av att jag hade vansinnigt ont i halsen samt att febern kommit tillbaka. Tapper som jag är (hehe) spenderade jag dagen i soffan med att tycka synd om mig själv. Efter ett par alvedon på kvällen orkade jag dock spela Finans med familjen och tur var väl det då jag gick hem med segern!
 
Söndagen och måndagen spenderades också mest liggandes i soffan eller ute på altanen då feber och all form av aktivitet inte är en bra kombination. Insåg på måndagkvällen att jag faktiskt var feberfri och höll antagligen mina små tummar i sömnen för när jag vaknade på tisdagen var halsontet nästan borta och febern var som bortblåst. Detta innebar att jag kunde hänga med på temafesten där temat var Sweden Rock! Det var en jätterolig kväll där mitt lag vann frågesporten och jag fick fjärde pris i kostymtävlingen, tjoho! Passade även på att jaga pokémon på kvällen, heh.
 
 
Igår njöt jag av att vara frisk igen, var dock trött eftersom jag har fått dygnsrytmen av en pensionär och därför inte klarar av att vara uppe för sent, haha. Det gick ingen större nöd på mig i alla fall. Denna soliga dag har spenderats med flugjakt samt bad i poolen och läsning av historieroman på altanen. Mycket mysigt. Nu ska jag strax äta en god grillad middag och efter det ska jag ut på långpromenad och fånga animerade små kreatur. 
 
Fortsatt trevlig kväll! /M
 
 
Kommentera inlägget här: